JellyPages.com

Monday, December 27, 2010

Wacana holiday!!





Assalamualaikum..

Lama beno rasanya x menukilkan ape2 kat blog. Letih dengan kerja rumah. Cuti ni baru lah ada masa nak mengemas rumah kalau x tunggang langgang macam tongkang pecah. Lagi 5 hari cuti akan berakhir, maknanya lagi 5 hari boleh berangan puas2 kat rumah. Nanti dah start sem kena fokus kat study, dah tak boleh nak merendek mana2. Tapi sepanjang cuti nih banyak yang aku belajar. Dari real life sampailah animasi...erm, movie sebenarnya. Apepun smua tu banyak bagi inspirasi untuk tahun depan.

Jadual waktu time cuti ni mestilah dimulai dgn bangun tidur dan solat Subuh. Walaupun kadang2 terlewat..huhu..lena sangat dibuai mimpi. Pagi2 kerja aku buat sarapan untuk abang yang sorang ni. Mentang2 my mom xde dia buli aku suruh masak. Ape lah... Dah siap kerja kat dapur maka aku bertukar jadi makcik cleaner. Wah, naik patah pinggang nih turun naik tangga. Bukan setakat lantai je, dengan kipas syiling skali aku kena bersihkan. Sambil2 tu kat bilik air dobi sedia ada aku pun menjalankan tugasnya dengan baik.

Cuci baju,

cuci baju

dengan seri dobi..

Habis je mensettlekan kerja2 membersih, skali lagi aku bertukar karakter jadi Maid caffe. hahaha... Mula2 masak kat rumah. Siap je aku kena pergi Bakery moment @ Subang Parade. Aloha.. memang versetile jadi maid maiden nih. Nasib x kena pakai baju ala2 Lolita. Kalau x mati aku kena kutuk. Hehehe.. Tapi melayan customer yang banyak ragam memang dah biasa. Setiap kali part time job memang x boleh nak lari dari jumpa customer yang macam tu. Yang penting pandai main kata2 dan senyuman yang manis mesti buat customer tu cair hati nak membebel banyak2. Sebulan lebih kat bakery jadi 1 exercise untuk slim kan badan nih. Hehehe... mane x nya. dahla kerja kat kedai makan, asyik makan jelah kerja aku. But, the 1st thing yang aku nak kata, kerja ni bukan sebab nak tambah duit poket, sekadar mencari pengalaman yang mematangkan diri kita. Lagipun member yang lain semua ada part time job, xkan aku lak nak membesarkan badan duduk tersepuk kat rumah. Persaingan yang sihat walaupun diorang lagi 'mantop'.. jadi cikgu tuisyen.

1,2,3..

ikut cikgu ye murid2!!


Begitulah ceritanya.. tapi yang paling best mestilah meluangkan masa dengan sahabat2 tersayang. Ganti dengan emas permata pun aku tetap pilih BFF yang hensem dan cun nih.

Si cilik molek cik SYUD,

Comey lotee cik ZATY,

Cikgu garang SHAHRU,

Makwe cun berkaliber cik JUE,

Sehati xsejiwa CICIIM & SYIM,

Cikgu yg terlebih busy& tersangat dedikasi EDAN,

Petani moden dari ladang Jengka si AREZ,

dan Abg2 ensem yang baik hati..

tak lain xbukan en. ISA yang asyik nak berpidato xabis2,

Cikgu MIRUL yang slumber tapi padat dgn khutbahnya,

Cikgu Zaid yang baik hati,

dan kakak2 sayang yang bakal jadi bussiness women,

Cik SABAR & AL..

Ops, tertinggal.. cikgu BETO

huhuhu.... panjang bebenor nak sebut kome ramai2 nih. Penuh dah blog nih. But, im very happy with all of you. Cuti lain kali kita jumpa lagi ye.. Biasanya aku suka ajak mereka2 nih berjalan 1 Sungai Besar. Yela, masing2 dah study jauh2. So, time2 nih la nak ronda kampung halaman. For my group tempat yang xpernah miss dah tentulah Pantai Sg. Dorani. Ni pun gara2 si Master Plan merangkap jawatan group leader Mr. Karut Zidane yang terlalu busy. Jadi nak jumpa dia kena lah datang cini. Rindunya kat rumah kampung. Masa balik hari tu, rumah tu dah tinggal rangka. Sedey je tengok. Sob3... Tapi tak apelah. Dah takdir kan nak duduk jauh. Jalan2 kat sawah padi yang indah jadi penenang jiwa. Tapi menambahkan lagi rindu aku ni. huhuhu~ Kalau lah aku ada kuasa mistik boleh kembalikan masa sekolah dulu, mesti aku dah buat. Tapi aku tetap akan tunggu sampai aku jumpa balik cinta hati aku. siapa?? erm.. rahsia. Ajal pertemuan di tangan Allah. Jadi tunggulah 7 tahun lagi nak tau siapa bakal suami aku. hehehe...

Kerana aiskrim aku jatuh cinta,

barney yang ada jadi penawar duka,

apelah malang hati yang lara,

kerana dia hilang konsentrasi pada yang Esa..

Tapi sekarang aku dah makin matang nak mengawal neuron2 cinta ni. Cuma lumrah aku sebagai seorang wanita.. kadang2 tewas juga nak menahan airmata. Apepun itu semua pentas hidup sebagai seorang insan. Ujian yang Allah beri untuk menduga ketaqwaan hambanya. So, aku kena lawan semua desas desus angin rindu ni untuk melengkapkan jihad aku pada RABB.

Last skali nak kongsi, luangkan masa anda dengan family. Bawalah mereka jalan2 semasa cuti ni. Paling x pun bawa gi tgk movie. Sekarang ni kan famous dengan cerita Hantu Kaklimah Balik Rumah dan Ngankung. Cerita2 family yang berunsur jenaka. Kalau nak cerita lagi mencabar, Tron Legacy dan Narnia. Memang best!!! Bukan nak suruh menghabiskan duit, tapi sebenarnya cerita2 ni banyak bagi mesej untuk kita berfikir di luar kotak fikiran manusia. Biasanya manusia ni jarang berfikir kalau membaca berbanding visualize. So, kena lah dipelbagaikan untuk merangsang pancaindera kita ni untuk bergerak aktif.

Ops, terlupa. Tahniah buat pasukan bola sepak MALAYSIA yang berjaya mengalahkan pasukan Garuda (INDONESIA) dalam Piala Suzuki 2010 kelmarin. Hopefully mereka berjaya dapat johan dalam final masa kedua di Indonesia nanti. Go2 M'sia boleh!!!

<<>> S A Y A N G<<>>>










No comments:

Post a Comment