JellyPages.com

Tuesday, July 16, 2013

Dini hari..

Salam Ramadhan Al-Mubarak...

alhamdulillah, dah masuk hari yang kelapan kita berpuasa. Sedar tak sedar kejap je masa tu berlalu. Harapnya Ramadhan kali ini dapat diisi dengan amalan2 yang barakah. Insyaallah...semoga Allah menunjukkan petunjuk dan hidayah buat kita semua. Mudah-mudahan Allah membantu kita dalam meniti jalan yang penuh berliku.

Tahun ni aku menyambut ramadhan bersama sample2 di lab. Menghabiskan masa yang ada dengan jurnal dan analisis selagi mampu.. tak terdaya rasanya nak balik rumah.. Sunyi tanpa ayahanda di sisi.. dah 6 tahun dia pergi menghadap ilahi.. rindu rasanya nak berbuka sama2 macam dulu. Tapi Allah lebih menyayangi dia.. Smoga Allah sentiasa merahmati rohnya dan ditempatkan dikalangan hamba yang beriman.. Amin.. Al-Fatihah.. Kadang2 rasa bersalah kat emak sebab xbalik buka puasa sama2.. tapi suasana tu la buat aku rasa rindu. cuma kena keraskan hati dan kuatkan semangat untuk mengorak langkah.

Doaku di bulan yang mulia ini.. smoga Allah mengampuni segala dosa2 aku dan keluarga, sahabat2 dan guru2 yang selalu jadi tulang belakang. Smoga segala perjalanan kami di alam fana ini akan sentiasa dipermudahkan. Smoga Allah menemukan aku dengan Aizawa...walaupon aku xtahu siapa dia, tapi Allah yang lebih mengetahui segalanya. Walaupon dia hanyalah watak yang aku cipta, tapi aku harap satu hari nanti Allah akan kabulkan doa aku ni. ^_^ . Smoga aku dipertemukan dengan jodoh yang dapat membimbing ku ke jalan yang benar.. Smoga tugas dan amanah yang tergalas di bahu ini dapat dilaksanakan sebaik mungkin dengan izin dari-Nya.  Ya Allah, berilah aku petunjuk jalan mana yang harus aku lalui... permudahkan jalan yang ku pilih ini.. Smoga aku dapat melaksanakn tanggungjawab ku sebagai seorang pelajar dan anak dengan sebaik mungkin..


No comments:

Post a Comment