JellyPages.com

Tuesday, September 15, 2009

Salam Syawal

Assalamualaikum..
Kedatangan syawal kian tiba menandakan pemergian Ramadhan kian berpenghujung. Dalam meniti sisa waktu yang ada adakah kita sudah cukup menghayati makna Ramadhan itu atau sekadar memandang sepi pemergiannya tanpa sebarang amal kebaikan. Dalam mencari sinar yang hakiki terlalu banyak dugaan yang harus di lalui . Di mana - mana saje kita berada pasti terlihat rencah hidup umat Islam hari ini yang sudah jauh menyimpang dari matlamat. Adakah ini aku 1 tika dulu..atau kemudian hari.. Itulah persoalan yang sering timbul di benak tatkala melihat adengan- adengan romantik pasangan couple.

Wahai Muslimah..
Jaga pandangan matamu dari panahan mata syaitan yang amat dahsyah, peliharalah hatimu dari cinta yang sia2., jagalah maruahmu dari hilang harumnya, jagalah peribadimu kerana itulah yang paling berharga dlm hidupmu..

Wahai Muslimah..
Kenapa diikut hati yang dikuasai nafsu. Bahagiakah kita dgn noda yang terpalit di jiwa. Sahabatku sekalin, marilah kita sama2 menyucikan hati dari dosa yang lalu. Semaikan dalam hati cinta pada Yg Esa kerana itulah janji kebahagiaan kita dunia dan akhirat nanti. Sedarlah sebelum terlambat..

No comments:

Post a Comment