JellyPages.com

Monday, November 15, 2010

Aidil adha...

Esok umat Islam akan menyambut hari raya Aidiladha... dengan penuh kesyukuran. Macam 2 jg dgn aku... bersyukur sgt sebab dah berjaya lepasi final exame dgn baik. Tinggal tunggu result je... berdebar gak. Sesungguhnya aidiladha kali ni banyak menguji hati nurani aku.....

Bukan senang nak melakukan pengorbanan... tapi itulah hakikatnya. Tiada siapa yang mengerti, hanya Dia yang Maha Mengetahui. Kerana mengejar cinta yang Esa, aku korbankan cinta hati yang selama ni kupendamkan. Aku tahu, diri ni xsbaik mana untuk insan sebaiknya. Biarlah Dia yng menjaganya, kerana Dia yang Maha Pencipta. Takdir yang menemukan kami dan kerana Dia jua aku memilih jalan ini... mengejar cita2 di bumi Allah yang fana ini. Walaupun terasa seakan-akan hampir rebah ke tanah, namun ku gagahi jua mengukir senyuman untuk tabahkan diri. Aku tahu, aku tidak keseorangan untuk melaluinya... pada Dia tempat kita mengadu. Setiap kali bangun dari tidur, aku berkata pada diri... biarlah hari ini menjadi titik perjuangan untuk aku mengapai cinta yang Esa... Kadangkala orang menyalah tafsir segala yang berlaku. Tapi biarlah... sesekali menoleh ke daerah lampau membuat dada ini terasa sempit. Namun itulah kayu pengukur untuk meneruskan langkah di landasan hidup. Masa lalu yang memberi aku kekuatan untuk mengejar dunia hari akan datang...

No comments:

Post a Comment