JellyPages.com

Saturday, November 20, 2010

Sirna...

Da hampir 2 minggu cuti sem bermula. Bosan pula sebab dah biasa study. Tiba2 free je rasa pelik lak. Hem, satu perkara yang menyesakkan dada... bila banyak masa terluang mula la neuron2 dalam otak ni memancarkan memori lama. Memori yang membuatkan aku sukar nak bernafas. Masalah yang tak pernah nak selesai.... kotak memori!!!! macammana nak hilangkan ???

Bila pejamkan mata, setiap perkara yang berlaku akan diulang tayang seolah2 baru seminit yang lalu berlaku. Inilah penyakit hati yang aku alami. Walaupun semua tu dah lama berlaku, tapi aku masih xmampu nak membuang setiap panorama yang bermain dalam benak fikiran. Kalau dalam setahun ada 365 hari, dalam 10 tahun?? Mungkin itu kelebihan aku... dapat mengingati setiap saat yang berlalu.. dan juga satu kelemahan... sebab tak berdaya nak memanipulasikan ia sebagai cabaran hidup. Ya Allah... betapa lemahnya aku ni....

Setiap saat aku berfikir, di manakah titik pengakhiran kotak memori ni. Macam cerita animasi... tapi itulah realiti hidup manusia. Atau sinonim dikatakan sejarah hidup.... sejarah yang sifatnya akan diulang-ulang. Memang betul kata pujangga, hidup manusia ni ibarat sebuah roda.. ada masa di atas dan ada masa di bawah. Setiap dugaan hidup akan dirasai oleh semua manusia, ibarat putaran roda yang tiada hentinya. Sungguh pun ianya amat menyakitkan, tapi itulah yang dijanjikan Allah sejak di Lauh Mahfuz lagi. Percaya pada ketentuan- Nya kerana DIA yang lebih mengetahui setiap sesuatu yang berlaku.


Doaku...

semoga setiap yang berlaku

akan mendapat keredhaan-Nya..

aku hanya insan yang lemah

sering alpa dengan nikmat dunia

namun jauh disudut hati

aku mengharapkan hidayah

yang mampu membuka kembali

sinar iman dihati ini

jauh disudut hati

aku mencari cinta yang hakiki

yang menjadi nur disetiap ceruk hidup

aku terasa sunyi

kesunyian yang tak tergambar di wajah

tapi aku percaya dengan setiap firman-Nya

sesungguhnya DIA sentiasa bersama hambanya

cuma aku yang x merasakan

kerana diri ini

telah dikaburi dengan noda yang bernanah...

Ya Rabb...

Aku memohon keampunan Mu

Semoga diri ini mendapat hidayah dari Mu...

Aku insan yang hina

mengharap secangkir nur iman

yang menjadi pendinding dan pedoman

dalam aku melalui hidup ini...

Jauhkan segala kelalaian ini dari hati

hilangkan segala bayangan ini dari minda

bukan dia yang aku pinta

kerana dia adalah milik Allah

siramilah hati ini

dengan nur kasih Mu

agar aku dapat meneruskan perjuangan

mencari rahmat dan keberkatan Mu....


No comments:

Post a Comment